معرفی کتاب | شاهنامه
  • کد مطالب: ۱۶۰۹۲۷
  • /
  • ۲۷ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶

معرفی کتاب | شاهنامه

مجموعه‌ی کتاب‌های شاهنامه ویژه‌ی نوجوان‌ها که از سوی دکتر محمدناصر مودودی گردآوری شده است، قصه‌های شاهنامه را به زبان ساده و روان برای نوجوان‌ها روایت می‌کند.

فائزه چشمه سنگی- مجموعه‌ی کتاب‌های شاهنامه ویژه‌ی نوجوان‌ها که از سوی دکتر محمدناصر مودودی گردآوری شده است، قصه‌های شاهنامه را به زبان ساده و روان برای نوجوان‌ها روایت می‌کند.

این مجموعه در ۱۱ دفتر و در سه دوره تحت عناوین «پیشدادیان»، «کیانیان» و «دوره‌ی تاریخی» از سوی انتشارات دیبایه ویژه‌ی گروه سنی «د» (۱۲ تا ۱۴ سال) به چاپ رسیده است.

بخشی از دفتر یکم از دوره‌ی پیشدادیان در این مجموعه به داستان ضحاک ماردوش اختصاص دارد.


خلاصه‌ی داستان ضحّاک ماردوش

اهریمن کمر به گمراه کردن ضحاک جوان بست. به او گفت: «پدرت را بکش و خود پادشاه شو.» ضحاک پدرش را کشت. اهریمن خود را به صورت آشپزی آراست و هر روز غذاهای لذیذی برای ضحاک پخت.

یک روز ضحاک به اهریمن گفت: «هرچه آرزو داری از من بخواه.» اهریمن که جویای این فرصت بود گفت: «اجازه بده دو کتف تو را ببوسم.» ضحاک اجازه داد. بر جای لبان اهریمن، دو مار سیاه روییدند.

مارها را بریدند، اما به جای آن‌ها دو مار دیگر روییدند. پزشکان هم نتوانستند کاری کنند. اهریمن خود را به صورت پزشکی درآورد و گفت: «چاره آنست که هر روز دو تن را بکشند و از مغز سر آن‌ها برای ماران خورش بسازند تا سرانجام ماران بمیرند.»

اهریمن می‌خواست از این راه نسل آدمیان را براندازد.

خواندن این مجموعه کتاب را به همه‌ی نوجوان‌هایی که دوست دارند با اندیشه‌ی فردوسی، این شاعر پرآوازه‌ی ایران‌زمین، آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

در ضمن، برای مطالعه‌ی این مجموعه می‌توانید به کتابخانه‌ی فرهنگ‌سراهای شهرداری مشهد مراجعه کنید.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.